.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همسفران آسمانی با زائران مازندرانی اربعین حسینی
امسال زائران اربعین با مراجعه به سایت الاربعین و پذیرش نیابت یکی از شهدا، شهیدی را همسفر خود می‌کنند.

به گزارش شمال نیوز، امسال طرح پیاده‌روی اربعین و زیارت سیدالشهدا (ع) به نیابت از شهدا به‌منظور شناخت بهتر زائران اربعین پیش‌بینی شده است که افراد با مراجعه به سایت الاربعین و پذیرش نیابت یکی از شهدا، شهیدی را همسفر خود می‌کنند.

با توجه به اینکه حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همه افراد جامعه است و آن را باید به نسل‌‌های آینده انتقال دهیم این مهم از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

* حضور در اربعین حسینی عذابی برای دشمنان است

مدیرکل حج و زیارت مازندران اظهار کرد: در بخش فرهنگی سایت الاربعین در قسمت نیابت شهدا هر زائر اربعین یک شهید را انتخاب می‌کند و می‌تواند از چهره شهید چاپ بگیرد و به‌عنوان نائب شهید به زیارت بپردازد.

حبیب‌الله ساداتی ادامه داد: نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در مازندران برای همه شهدا کارتی چاپ کرده که در حال توزیع میان زائران اربعین است.

وی با اعلام اینکه راه کربلا مرهون خون شهیدان است که باید به یاد شهدا باشیم، تصریح کرد: آنچه روح جامعه را زنده نگه می‌دارد یاد و نام شهدا است و حضور در اربعین با توجه به آیه 47 سوره حج عذابی برای دشمنان و به نوعی انتقام از ظالمان است.

مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت: در واقع زائران با این حضور بعد از یک‌هزار و 400 سال با امام حسین (ع) و شهدا بیعت می‌کنند تا راه امام حسین (ع) را ادامه دهند.

* حضور زائران اربعین با نام یک شهید

نماینده کانون مجمع فرزندان شاهد در مازندران اظهار کرد: براساس برنامه اعلام‌شده از سوی کانون فرهنگی مجمع فرزندان شاهد کشور قرار شد در سطح منطقه اطلاع‌رسانی شود تا افرادی که قرار است برای زیارت اربعین عازم شوند با نام یک شهید حضور پیدا کنند.

مصطفی اصغری کبریا بیان کرد: برای انجام این کار باید زائران وارد سایت شوند و با ثبت‌نام در آن با نام شهید در پیاده‌روی روز اربعین حضور یابند.

* استقبال زائران حسینی از طرح پیاده‌روی اربعین به نیابت از شهدا

عضو هیأت مدیره مجمع فرزندان شاهد فریدونکنار  اظهار کرد: با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران تمثال شهدا در سایت اربعین چاپ و در اختیار زائران اربعین قرار گرفته است.

غلام‌حسین آقابرارنژاد با اشاره به اینکه این طرح امسال برای نخستین بار قرار است اجرا شود، اضافه کرد: هر فرد به عنوان نائب شهید در سایت اربعین ثبت‌نام می‌کنند.

وی با تأکید بر نهادینه شدن این موضوع در کشور، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه مجمع استانی در مازندران وجود ندارد انجام هماهنگی با مشکلاتی روبه‌رو بود.

عضو هیأت مدیره مجمع فرزندان شاهد فریدونکنار با بیان اینکه به دنبال راه‌اندازی مجمع استانی هستیم، افزود: ولی یک سری مشکلاتی وجود دارد و به همین دلیل نتوانستیم به صورت واحد این کار را انجام دهیم.

آقابرابرنژاد یادآور شد: برای سال‌های آینده خبرهای بهتری از این طرح شنیده می‌شود البته امسال نیز با توجه به اجرای طرح برای نخستین بار با استقبال خوبی روبه‌رو شد./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.308 seconds.